Skip to content
Aplicație, optimizarea livrărilor în care avem mai multe opriri

Aplicație, optimizarea livrărilor în care avem mai multe opriri

Aplicație, optimizarea livrărilor în care avem mai multe opriri. Conducătorul mediu de livrare poate face 200 sau mai multe opriri pe zi. Să aflăm mai multe despre acest subiect prin parcurgerea articolului de blog.

Nevoia unei livrări eficiente „la scară” determină firma de transport să își reevalueze aplicația de planificare a rutelor și să apeleze la tehnologii care promit satisfacții garantate.

Există miliarde de moduri diferite de a ordona aceste opriri. Și asta nu ține cont de variabile ca tipare de trafic, timpii de livrare personalizați și cerințele de inventar.

Obiceiurile de comerț electronic ale consumatorilor nu prezintă semne de încetinire.

În aceste condiții, gestionarea operațiunilor de livrare devine și mai complexă și costisitoare. Ineficiența nu numai că menține aceste costuri la un nivel ridicat. Mai mult, compromite capacitatea unei companii de a se dezvolta.

Aplicațiile de planificare ale rutelor vă ajută să completați aceste lacune. Aplicațiile permit operatorilor de transport și comercianților să sporească satisfacția clienților, scalabilitatea și marjele de profit.

Ce reprezintă o aplicație de planificare a rutelor de livrare?

O aplicație de planificare a rutelor este o aplicație software care digitalizează itinerarii. În esență, obiectivul unui planificator de rute este de a găsi cea mai rapidă modalitate de a conduce șoferii de la punctul A la punctul B.

Google Maps este un exemplu de planificator de rute.

Indiferent dacă faceți comisioane, vizitați un oraș nou sau doriți să ocoliți o zonă aglomerată, aplicația Google Maps oferă cea mai eficientă cale în timp ce puteți alege mai multe opțiuni relevante.

Veți obține direcții pas cu pas și rute care urmăresc să vă minimizeze timpul petrecut pe drum.

Această funcționalitate este benefică pentru șoferii de zi cu zi, dar devine esențială pentru cei de livrare. Planificarea rutelor ajută companiile:

  • să reducă din costurile de transport (consumul de combustibil);
  • să crească în capacitatea de livrare;
  • să îndeplinească așteptările clienților pentru livrări la timp.

Un planificator de rute cum ar fi Google Maps este la îndemână pentru a accelera deplasările unui navetist. Pe de altă parte, nu este o aplicație de planificare a rutei pentru livrări.

O aplicație medie de planificare pur și simplu nu va satisface nevoile șoferului de astăzi. Fie că este vorba de cel din curierat sau din industria de livrări în ansamblu.

Constrângeri de planificare a traseului de livrare

În trecut, planificarea rutelor simple de la A la B până la C (manuală sau automată) satisfăcea orice cerințe de livrare. În general, companiile întrerup comenzile cu o zi întreagă înainte de livrare.

Astfel, se oferă echipelor suficient timp pentru a planifica și optimiza cea mai bună rută de livrare.

Comerțul electronic a schimbat situația. Ecosistemul de livrare de astăzi este mult mai complex datorită unor factori precum modelele de livrare la cerere și cerințele de produs pe scară largă.

Companiile de livrare trebuie să se adapteze provocărilor actuale pentru a rămâne competitive. Potrivit experților, economia digitală accelerată este o tendință care va rămâne alături de noi.

Consumatorii cresc presiunea pentru o aplicație de livrare mai eficientă

Volumul și varietatea comenzilor online nu sunt singurele lucruri în creștere. Clienții au așteptări tot mai mari de la serviciul de livrare, iar lista așteptărilor continuă să crească.

De exemplu, cândva eram obișnuiți să așteptăm 7 până la 10 zile lucrătoare pentru un pachet. Însă, 43% din oameni aleg acum livrarea în ziua următoare.

De asemenea, clienții se așteaptă ca livrarea să fie gratuită. 73% spun că și-au abandonat coșul de cumpărături atunci când au întâmpinat o taxă de livrare.

De asemenea, clienții au o toleranță redusă pentru orice întârziere. Potrivit unui raport, 98% dintre oameni spun că livrarea la timp este o parte esențială a loialității față de brand.

O aplicație de optimizare a rutei nu înseamnă doar creșterea economiilor sau a situației șoferului. Este vorba despre a promite o experiență de livrare care crește loialitatea față de marcă.

Caracteristici de planificare: mai multe piese în puzzle-ul de livrare

Efectele comerțului electronic de azi prăbușesc toate aspectele „ciclului de viață” a livrării. Atunci când direcționați expedierile către o destinație nu mai este suficient să găsiți cel mai bun drum.

Întreprinderile de astăzi trebuie să se confrunte cu o serie de provocări și constrângeri logistice. Lista unor posibile constrângeri de planificare a rutei este lungă și poate include:

  1. colecție SLA (fereastră de preluare);
  2. SLA pentru clienți (fereastra de timp pentru livrare sau service);
  3. punctul de început și cel de sfârșit (distanța);
  4. detalii de inventar (greutate, volum, cost, cantitate, servicii vs. bunuri);
  5. timpul pentru preluare și livrare;
  6. structura costurilor de livrare;
  7. set de abilități ale șoferului;
  8. capacitățile vehiculului;
  9. disponibilitatea resurselor;
  10. instrucțiuni specifice inventarului.

Aceste complicații se agravează cu cât este mai mare o afacere. Companiile care livrează de la sute de magazine sau depozite lucrează adesea cu mai multe flote. Acestea gestionează mai multe locații de preluare pe mai multe stații.

Toate aceste detalii despre fiecare livrare trebuie să facă parte din orice aplicație a rutei pe care o utilizați. Dacă doriți să oferiți cu adevărat livrări mai eficiente și mai ușor de utilizat pentru clienți, aceasta este soluția.

Cum să optimizați livrările multi-stop prin aplicație

Putem observa volumele de livrare în continuă creștere și logistica din ce în ce mai complexă. Folosirea mai multor camioane și a mai multor șoferi este un impuls firesc.

Cu toate acestea, nu este o soluție durabilă.

Creșterea costurilor flotei poate „scurge” rapid profiturile unei afaceri în expansiune. În același timp, se reduce și controlul asupra satisfacerii așteptărilor clienților. Acest lucru face dificilă sau total imposibilă scalarea operațiilor.

Cheia constă în îmbunătățirea rutei de livrare prin planificarea mai multor rute cu multiple opriri. Aplicația potrivită pentru planificarea rutei de livrare este un pas important într-o strategie cu mai multe opriri.

Iată cum planificatoarele de rute vă pot ajuta să planificați trasee mai bune cu mai multe opriri:

1. Proiectați rute specifice comenzilor

Pentru a crește eficiența rutei cu mai multe opriri companiile pot organiza rute de livrare pe baza tipurilor de colete, cerințe și restricții. Aceasta înseamnă clasificarea comenzilor luate în considerare, cum ar fi:

  • greutatea mărfurilor și limitările (restricțiile de tonaj și dimensiunea camionului);
  • modul în care produsele sunt afectate de timpul petrecut în tranzit (alimente sau alte articole perisabile);
  • produse pe care clienții le pot respinge sau returna la livrare;
  • articole cu cerințe speciale;
  • comenzi recurente sau bazate pe abonament.

Să comparăm diferite categorii. De exemplu, curierii și transportatorii care efectuează livrări supradimensionate. E clar că echipele lor de livrare vor avea nevoi diferite.

Anticiparea celor mai bune rute pentru anumite categorii ajută la construirea unor trasee fiabile. Software-ul de planificare a rutelor optimizează apoi această structură oră de oră.

Acesta ia schița pe care o dezvolți și realizează modificările corecte în contextul zilei. Se vor reflecta variabile precum tiparele de trafic, disponibilitatea flotei, prioritățile și restricțiile.

2. Îmbunătățiți prin aplicație densitatea livrărilor pe baza adreselor clienților

Planificarea rutelor de livrare pe baza adreselor clienților adaugă un strat suplimentar optimizării rutelor. Strategia ia în considerare traseele specifice inventarului și valorifică logica software-ului de bază în cartografierea lor.

În acest mod se acoperă cele mai multe locații și numărul de stații în cel mai scurt timp.

Această abordare acordă prioritate densității în raport cu considerațiile personalizate ale unei companii. Software-ul de planificare a rutelor combină toate datele respective.

Se realizează trasee care îndeplinesc cerințele de livrare, reducând timpul de rulare la minimum.

3. Evitați virajele la stânga

Planificarea de bază a traseului e intuitivă prin design. Identifică cea mai bună cale pe baza distanței totale minime. Deși această abordare este excelentă pentru călătoriile prin oraș, ea poate elimina efectivitatea costurilor în timp.

Cercetările arată că evitarea virajelor la stânga economisește combustibil, limitează întârzierile și reduce riscul de accidente cu până la 60%.

Această tactică poate economisi timp și bani semnificativi companiilor de livrare. Executarea acesteia nu înseamnă restricționarea totală a virajelor la stânga.

Aplicațiile de rutare de calitate pot face distincția corectă. Optimizează traseele pentru a se asigura că șoferii evită virajul costisitor unde e posibil, dar permit asta într-o zonă rezidențială cu trafic redus.

4. Urmăriți activitatea șoferului prin aplicație

Nici cel mai bun planificator de rute nu va fi eficient dacă nu este implementat corect. Pentru a menține eficiența ridicată și costurile scăzute, companiile au nevoie de o aplicație de optimizare a rutei, cu urmărirea șoferilor.

În acest fel se va vedea locația șoferilor și înțelege activitatea lor de-a lungul traseului.

Optimizarea rutei cu urmărirea șoferului ajută companiile să ia în considerare elementul uman și să monitorizeze aderența operațională. Aplicația formează rute cu mai multe opriri ce calculează timpul de pauză al șoferilor, seturile de abilități și cerințele de reglementare.

Urmărirea GPS în timp real funcționează pentru a preveni activitatea care compromite productivitatea. De exemplu, ocoliri neautorizate de traseu sau pauze prea lungi în diverse stații.

5. Analizați continuu datele rutei

Variabilele care pot afecta eficiența rutei sunt în continuă schimbare. Optimizarea rutei cu mai multe opriri nu este un proces static.

Obținerea unei înțelegeri aprofundate a valorilor de livrare ale companiei și ale indicatorilor cheie de performanță vă ajută să vă asigurați că planificatorul rutelor de livrare răspunde cerințelor și provocărilor pe măsură ce evoluează și se schimbă.

Această analiză continuă poate dezvălui lacune în operațiuni și oportunități de optimizare.

Compania de livrare are nevoie de aplicație în planificarea rutei?

Planificatorii de rute permit întreprinderilor să mărească livrările, să economisească și să ofere clienților opțiunile și serviciile la nivel înalt pe care le așteaptă.

E un instrument logistic crucial pentru orice companie care gestionează mai mulți șoferi sau mai multe flote ori care are un caz de utilizare multi-stop.

Cu flexibilitatea încorporată, planificatorii de rute răspund nevoilor individuale ale întreprinderilor. Se integrează în fluxul de lucru pentru a depăși provocările cu care se confruntă companiile de livrare, cum ar fi:

  1. gestionarea atât a comerțului electronic, cât și a comenzilor din magazin;
  2. mai multe modele de livrare și servicii premium;
  3. luarea în considerare a cerințelor operaționale (timpii limită și programele șoferului);
  4. combinarea rutărilor automate și dispeceratelor manuale;
  5. acomodarea articolelor sensibile la timp (produse alimentare, farmaceutice și comenzile la cerere);
  6. respectarea restricțiilor de reglementare.

Software-ul de optimizare a rutelor nu reduce doar durerile de cap pentru șoferi. Poate maximiza potențialul fiecărui șofer, crescând densitatea livrărilor, limitând în același timp costurile.

Aceste rezultate permit afacerilor să mărească operațiunile în mod eficient din punct de vedere al costurilor, fără a se adăuga la poverile administrative.

Pe măsură ce viteza și eficiența se îmbunătățesc, la fel și satisfacția clienților și a expeditorului.

Cu toate acestea, este important să rețineți că doar câteva aplicații abordează aceste provocări. Atunci când alegeți o aplicație, căutați una care este construită având în vedere șoferii și nevoile acestora.

Aplicația trebuie să răspundă celor mai presante provocări de livrare.

Care este cea mai bună aplicație de planificare a rutei?

Nu este vorba doar de găsirea celor mai rapide rute pentru echipele de livrare. Pentru a fi eficient, software-ul trebuie să fie suficient de flexibil pentru a satisface nevoile individuale ale companiei.

De la procesele de flux, la regulile organizaționale, echipele de livrare și variabilele clienților. De asemenea, ar trebui să încurajeze creșterea, răspunzând rapid la orice schimbare pe măsură ce afacerea dvs. evoluează.

Aceste rezultate necesită o aplicație ce depășește caracteristicile de bază pentru cartografierea rutei sau planificarea acesteia. Cele mai bune aplicații de optimizare acceptă fiecare pas al ciclului de viață al livrării.

Cadrul cel mai favorabil include caracteristici precum:

1. Management flexibil al flotei

Un software excelent de optimizare oferă un control complet asupra proceselor de gestionare a flotei. Izolează rutele de expediere ideale și apoi le permite utilizatorilor să planifice, să expedieze și să analizeze livrările.

Această capacitate vă permite să gestionați șoferi individuali și flote terțe deopotrivă.

Veți putea lua în considerare factori precum programarea, disponibilitatea, planificarea capacității, reglementările și costurile. De asemenea, ajută la identificarea metodelor de expediere, a secvențierii și ale vehiculelor care sunt cele mai potrivite pentru fiecare comandă.

De exemplu, pe baza unor factori precum: cerințele lanțului de frig, articolele grele sau supradimensionate.

2. Integrare perfectă

Orice software de planificare a rutelor pe care îl utilizați ar trebui să amplifice procesele afacerii, nu să le complice. Aplicația ar trebui să fie ușor de implementat în fluxul de lucru, inclusiv integrarea fără stres pentru șoferii actuali și partenerii contractanți.

Deși acest lucru asigură o tranziție lină către o rutare mai inteligentă, promovează, de asemenea, creșterea la scară. O interfață simplă, dar puternică de optimizare găzduiește extinderea rapidă pe terenuri noi.

De exemplu, adăugarea de noi flote, regiuni și servicii premium.

3. Urmărirea șoferului în timp real prin aplicație

Nu este vorba doar despre structurarea și planificarea rutelor de livrare optimizate. Toate părțile interesate relevante (echipa de livrare, dispecerii, manageri și alții) trebuie să poată monitoriza livrarea în timp real.

Urmărirea conducătorilor auto oferă informații actualizate și exacte despre locația șoferilor și a activelor. Ajută și la asigurarea conformității cu strategiile de rută.

Această vizibilitate închide golurile care compromit operațiunile. Dispecerii pot efectua modificări din mers la rute, administratorii de flote au acces instantaneu la disponibilitatea vehiculelor, iar clienții pot stabili așteptări exacte pentru livrarea coletelor.

4. Raportare robustă a datelor pe rute

Tehnologiile de rutare de astăzi colectează date valoroase care vorbesc despre eficiența operațiunilor companiei dvs. Asigurați-vă că platforma pe care o alegeți permite accesul în timp real la date, inclusiv:

  • date despre șofer: distanța de conducere, respectarea traseului, timpii de pauză, de încărcare/descărcare;
  • date privind performanța: procentele la timp, costul pe livrare și variațiile dintre șoferi și regiuni;
  • date despre clienți: nivelurile de satisfacție, cererea pentru diferite termene de livrare sau modele și cazuri de articole respinse sau deteriorate;

Înțelegerea acestor variabile ajută la:

  1. îmbunătățirea optimizării rutelor;
  2. îmbunătățirea ratelor de livrare la timp;
  3. reducerea eșecurilor.

5. Planificarea inteligentă a rutelor și gestionarea lor

Platformele cu învățare automată încorporată oferă cea mai durabilă soluție în gestionarea totală a livrării. Datele istorice informează rutele din ce în ce mai optimizate.

Acestea răspund direct nevoilor și priorităților companiei dvs. Permit variabile precum viteza flotei, timpul șoferului la fața locului și timpul de descărcare. Se îmbunătățește precizia generală și opțiunile de rutare devin și mai eficiente.

6. Dovada de livrare se poate realiza prin aplicație

Șoferii, în special cei cu experiență, sunt utili pentru transportatori și livratori. Având în vedere faptul că reținerea șoferului este un punct important, o afacere inteligentă va căuta o aplicație care să le ușureze munca.

Aceste aplicații pot include funcționalități pentru îmbunătățirea performanței șoferului.

Un software multifuncțional poate ajuta șoferii să gestioneze întregul flux de livrare. De la gestionarea comenzilor până la dovada digitală a livrării.

Cea mai bună aplicație de planificare a rutei va include o interfață pentru dovada livrării. Șoferii vor putea colecta o semnătură electronică de la destinatar și o vor putea include automat în sistem.

Aplicația ar trebui să fie disponibilă pe iOS și Android pentru ușurință în utilizare.

7. Suport live 24/7

Platformele de optimizare vă ajută să anticipați provocările și să planificați trasee de rezervă pentru a obține eficiența optimă a flotei.

Indiferent de situația în care vă aflați, sistemul ar trebui să fie pregătit în orice moment.

Concluzie

Livrarea eficientă va juca un rol supradimensionat în vânzările din comerțul electronic. Crearea unui traseu rapid și automatizarea planificării cu mai multe opriri vor fi esențiale pentru:

  • creșterea eficienței operaționale;
  • păstrarea șoferilor;
  • livrarea care creează încrederea mărcii.

La fel de importantă e și o strategie de marketing eficientă pentru ca afacerea să ajungă la cât mai multe persoane. În acest caz vă invităm să intrați în contact cu noi. Pentru mentenanță website companii vă aflați în locul potrivit!

Back To Top