Skip to content
Cafenele

Cafenele, cum se adaptează proprietarii pentru noile generații de clienți

Cafenele, cum se adaptează proprietarii pentru noile generații de clienți. Piața de consum evoluează rapid și uneori poate fi chiar foarte contradictorie.

Proprietarii de cafenele care nu se adaptează nevoilor în schimbare riscă să piardă vânzări și clienți.

Piața nu este singurul lucru ce s-a modificat. Lumea, în general, s-a schimbat, iar acest lucru va avea un impact. Atât asupra comportamentului, cât și a preferințelor consumatorilor de cafenele din 2020.

Consumatorul obișnuit din cafenele

Numeroase studii au demonstrat că generația Z și milenialii sunt mai susceptibili să viziteze cafenele. Pe de altă parte, generațiile mai în vârstă preferă o ceașcă de cafea Lavazza acasă.

În ceea ce privește genul, este un mix aproximativ egal. Unele studii găsesc o ușoară diferență, dar, în mare parte, bărbații și femeile au aceleași tendințe.

Odată ajunse într-o cafenea, femeile tind să cheltuiască mai mulți bani. Conform specialiștilor, bărbații au mai multe șanse să viziteze o cafenea de dimineață. Pe de altă parte, femeile sunt așteptate după-amiaza să treacă pragul cafenelei preferate.

În general, femeile petrec mai multe ore, de mai multe ori pe săptămână, într-o cafenea. Între timp, bărbații ajung să treacă pe la cafenele chiar și zilnic.

De asemenea, femeile sunt mai susceptibile să încerce o băutură nouă sau un produs alimentar. Între timp, bărbații tind să aibă băuturile lor preferate pe care le comandă din nou și din nou.

Calitatea este importantă, dar la fel și comoditatea

Cafeaua artizanală e în vogă de ceva vreme. În principal datorită preluării globale a produselor confecționate manual și de calitate.

Cu toate acestea, există o reacție redusă, dar în creștere împotriva acestei modalități de preparare. Consumatorii obosesc de așteptarea îndelungată și au o problemă legată de calitatea imprevizibilă.

Mulți consumatori se bucură deja de cafea acasă în acest fel, de luni întregi. Mulți se întorc la vizitarea de cafenele și ar prefera o metodă de preparare mai rapidă și mai previzibilă. Ne referim aici în principal la automatizare.

Aceasta nu înseamnă o revenire la cafeaua păstrată pe plăci calde toată ziua. Consumatorul de astăzi are capacitatea de discernământ. El dorește rețete concepute de barista pentru cafele preparate cu precizia unei mașini.

Cafenelele ar trebui să-și examineze procesele pentru a căuta modalități de îmbunătățire a eficienței. În același timp, trebuie să își mențină standardele la un nivel ridicat.

Unele cafenele pregătesc siropuri pentru băuturi reci și limonade, adăugându-se apoi apă. Acest lucru le permite să acorde o atenție minuțioasă calității atunci când prepară siropurile.

De asemenea, satisface nevoia clientului pentru servicii rapide.

Nu este niciun secret că oamenii nu mai suportă cafenelele cu servicii „în reluare”. Credem că proprietarii de cafenele ar trebui să asculte această cerere de comoditate. Aceștia trebuie să caute soluții pentru a satisface consumatorul, fără a sacrifica partea de calitate.

Consumatorii caută experiențe și produse în cafenele

Cafeaua rar se rezumă doar la cafeină. Oamenii merg în cafenele pentru a-și petrece timpul cu prietenii, pentru a se bucura de liniște. Nu în ultimul rând, apelează la aceste locuri pentru o pauză de la locul de muncă.

Cu toate acestea, cafenelele ar trebui să se obișnuiască să devină pline de satisfacție. Așteptările clienților sunt în continuă creștere, alimentate parțial și de Instagram sau blog-uri.

Există o tendință crescândă de preparate și locații pentru fotografii.

Cafeneaua dvs. începe să vadă mai puțin trafic decât în mod normal? Asta nu înseamnă că ar trebui să neglijați acest aspect. Fotografiile vor apărea în continuare în afișările de branding și în social media.

Poate că sunt culori monocrome super-saturate, concepute special pentru Instagram. Sau terase pline de plante ori interioare confortabile și cu lumină redusă ce creează un sentiment de intimitate.

Ceea ce funcționează cel mai bine pentru marca dvs. va depinde de obiectivele de marketing și de clienți. Indiferent de stilul pe care îl alegeți este important să o faceți bine și să comunicați constant.

Meniul perfect din cafenele este deosebit de important

În continuare, luați în considerare aspectul meniului dvs. Este suficient de divers pentru consumatorii care caută ceva nou? Aveți suficiente sortimente de lapte pentru cafea?

Este evident că nu doriți să vă copleșiți de oferte, de creșterea costurilor și nu neapărat a veniturilor. Pe de altă parte, nu doriți să îndepărtați clienții cu un meniu restrâns sau restrictiv.

Sunteți în căutarea unor modalități ușoare de diversificare? Nu doriți ca acestea să vă dea mari bătăi de cap? În acest caz, încercați un meniu sezonier.

Aceasta înseamnă că chiar și clienții dvs. pe termen lung pot încerca ceva nou. Pe de altă parte, nu trebuie să oferiți prea multe opțiuni, zilnic.

În mod similar, un smoothie sau o supă a zilei vă permite să oferiți produse unice pentru o singură zi. Puteți apela la un bonus suplimentar pe care să îl utilizați ca ingredient proaspăt.

Clienții doresc opțiuni sănătoase și delicioase în cafenele

Nu este vorba de faptul că oamenii nu vor comanda o prăjitură sau o ciocolată caldă ca un tratament îngăduitor. Ei vor să facă asta. Cu toate acestea, doresc și o mare varietate de opțiuni sănătoase.

Și nu ne referim aici doar la o salată banală de roșii . Consumatorii caută opțiuni haioase și hrănitoare de care se pot bucura. Aceștia caută senzația oferită de consumul unei felii de tort, însă într-o variantă mai sănătoasă.

Asigurați-vă că meniul are o gamă largă de opțiuni sănătoase. De la salatele cu cușcuș până la cele de legume. Nu luați în considerare doar valoarea nutritivă și numărul de calorii ale acestor produse. Întrebați-vă: asta va fi gustoasă? Va arăta apetisant? Vor simți clienții că au de ales?

Examinați și meniul dvs. de băuturi. Spre exemplu, un client poate că nu dorește cafea. Acesta este blocat doar cu un ceai pentru micul dejun sau cu o ciocolată caldă? Sau aveți și alte opțiuni interesante pentru ei?

Poate că realizarea de noi produse în meniu va suna descurajant. Cu toate acestea, cafenelele ar trebui să o considere ca pe o oportunitate. Băuturi precum ceaiul de mentă sau limonada încă pot oferi marje bune de profit.

Aceste băuturi pot fi comercializate, fiind considerate sănătoase și delicioase.

Concluzie

2020 a adus multe schimbări așteptate, iar cafenelele trebuie să se adapteze. Acesta nu este momentul pentru a administra cafeneaua bunicii. Trebuie să apelați la o bază de consum bine definită în afacerea dvs.

Aceasta este, în primul rând, iubitoare de comoditate, conștientă de sănătate și orientată spre calitate. Clienților le pasă cum au fost preparate produsele, de unde provin și care e costul pentru mediu.

De asemenea, le pasă și de siguranța și responsabilitatea personală.

Back To Top